Nire seiko urrea

Del Olmo epaileak Euskadunon Egunkaria itxi zuenean kazeta horretan publikatutakoa amaraunetik desagertu zen. Bitakora honetan 'Seiko Urrea' zutabean idatzi nituenak jarriko ditut memoria berreskuratzeko asmoz eta, aitor dezadan, exhibizionismo poxi batez

My Photo
Name:
Location: Alkiza, Euskal Herria

2005/09/06

Mens sana in corpore sano (1999-01-30)

Aste honetan jaso dut EAJk eta EAk 1999-2002 legegintzaldirako izenpetutako koalizio-akordioa. Estimatua benetan Komunitate Autonomoko gobernuak egin asmo duenaz lehen eskuko informazio hau.
Ez dut egia esan osorik leitzeko betarik izan, baina nire interes gertueneko alorrei dagozkien hitzarkinak, kultura eta hizkuntz politikazkoak hain justu, patxadaz aztertu ditut. Oso harrituta gelditu naiz, egia esan, bi orrialde eta erdiko luzera duen testuan bi lerro baino ez direlako usatzen kirolaren alorreko egitasmoak zuritzeko. Eskasa deritzot.
Ikuspegi lerratua izan dezaket jakina. Izan ere, hamaikatxo urte ibili izan naiz hango eta hemengo zelaietan meloi itxurako baloi baten peskizan lokatzez igurtzita eta elkarri igurtzika; ibili banabil oraindik, izerditan blai, bide batzerretan korrika txikitan eta ahaztu dut zenbat urte egin ditudan kirol-klub amateur baten zuzendaritzan. Horrek kutsua damait.
Ez deritzot, hala ere, nire iritziari ez-ohizkoa. Gure gizartean balio positiboa du kirol-jarduerak, ezin uka. Osasunaren ikuspegitik begiratuta dudarik ez dago: mens sana in corpore sano. Halaber, balio hezitzaile eta kultural agerikoak ere baditu. Hitzetik hortzera entzuten da ume eta gazteen hezkuntzan kirolak duen betebehar oinarrizkoa: talde-lana sustatzeko, ahaleginaren beharra baloratzeko edota bizitzaren arriskuetatik (droga-mepekotasunetik, jokamolde antisoziletatik,…) aldentzeko. Bestalde, herri baten identitatearen zati bat izatean datza kirolaren kultur balioa: gure herri-kirolak lekuko.
Kirolak akordioan aipatzen diren bi orokortasunak baino gehiago merezi zuen. Kirol-politika zehatza zirriborratu behar zen. Besteak beste, honelako galderei erantzun eman behar zitzaien: kluben egiturak sendotzeko politikarik espero al daiteke? Kirol-modalitate guztiak sustatu behar al dira ala jakin batzuk bakarrik? Euskal kirolaren nazioarteko presentzia indartuko al da?
PD Lerro hauek idatzi eta egunkarira bidali ostean, Imanol Agote sailburuordearen artikulua irakurri dut aste honetako Argian. Hor behintzat, egitasmo zehatzagoak aipatzen dira.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home